Tragedi di permulaan tahun Naga :(

Hari ini dalam sejarah! My lil baby terkena satu jug air teh o panas. Allahuakbar!!!

Masa tuh aku and mother in law tgh kat dapur, sediakan breakfast. Suddenly dengar danish jerit yang aku rasa tak pernah aku dengar, jerit sakit!!..and at the same time hubby aku dok jerit! Aku apa lagi..dok berlari gak…and nampak hubby tgh bukak baju danish and ayah mentua ku sedang tlg mana yang patut. Aku gamam and macam blank sesangat.

Org tua hubby suruh sapukan ngan minyak gamat! Badan and kepala merah gak la.. Aku mmg tak tahu nak buat apa2..mmg sedih sgt! After sapu ngan minyak gamat..aku tidokan danish..

After 3 hours tido, bangun..and terus kami tertangkap ngan area tangan kiri danish! Berbekas teruk and ada gelembung air lagi. Mistake hubby, as dia cucur air that area. Ntahla..mood aku terus down giler..sedih and sentap tgk tangan kiri anak aku jadi macam ni. Silap aku, tak jaga anak2 aku dengan lebih baik.

NotaKaki : Mommies semua ada tips tak nak ilangkan scar burn ni? Really aku mengharapkan tips and suggestion ubat from you all. Ya Allah, kau berikan kekuatan untuk aku and Danishku! 😦

Posted with WordPress via Makcik Bedah Berry

5 responses to “Tragedi di permulaan tahun Naga :(

  1. Adam pun pernah kena kuah soto yg menggelegak.kami sapu dengan colgate.nak hilangkan scar bleh pakai oil yg mommies pakai masa ada stretch marks tu, apa ke nama dia.memang ngeri tgk anak anak kena airpanas.semoga danish cepat sembuh.

  2. Allahuakbar..siannya danish..bwk gi jumpe dokter tak..moga cpt sembuh ye danish

  3. byk2 b’sabar ye intan..dugaan tu.. semoga danish cepat sembuh ye…

  4. dear try alovera insyallah xde parut sbb i pernah sapu pada luka exciden hubby yg menanah tipa2 hari 3-4 kali alhamdulillah xde kesan parut… n anak sis in law pun pernah kena kuah maggi baru masak i suh sapu alovera alhamdulillah gelembung tu surut cepat… ok
    take care dear…

  5. ensure area yg terkena tuh sentiasa kering so that tak kene infection, then you can apply alovera / if doc ada kasik oitment yg waterbase to help to heal the burnt skin. Apa2 pun follow closely doc’s advice, they really know better.. and as for u mummy. It’s nobody’s fault, it’s not ur fault. Be there for him and each other ok. Just becareful in the future.

Leave a Reply

