BPA Free nya pasal kan…

Huhuhuhu, disebabkan sekarang ni kecoh pasal botol kena free BPA ni..so ramai la ibuk-ibuk yang really concern about type of this bottle. Even tadi aku p Jusco – bahagian Avent jadi tumpuan babe..lebih-lebih lagi ada sale 20 percent brand Avent ni. Aku nak mencelah skit pun susah sangat…huhuhu

So disebabkan aku ni pembeli online yang tegar…aku usha2 BPA free bottle..and suddenly jumpa brand tomee tippee nya brand. Last year hubby aku ada belikan brand yang sama  kat spore. Tapi masa dia beli – 2 bottle saiz 120ml lebih kurang SGD30.  So dalam perkiraan aku, harga online ni  agak murah la..for 3 set bottles 260ml – rm62.(Picnya seperti d bawah yer mommy).

Korang rasa mahal ke murah ke or biasa2 jek? Ke mommies ada suggestion brand lain? Apa beza pakai BPA free yang mahal dengan yang sederhana tuh? Aku tgk dah macam trend pakai AVENT tuh. Lasting ke botol-botol macam ni?

NotaKaki : Aku ni bukan brand addict. If rasa ada free bpa botol yang agak murah skit – aku rembat jek.

Posted with WordPress for BlackBerry @ BB kepunyaan intanmaria yer 🙂

9 responses to “BPA Free nya pasal kan…

  1. saya pakai BPA free brand Pureen jer 🙂

    • tuh la kan roha..ikutkan kak intan rasa macam sama jek..kak intan pun sekarang pakai brand baby kiko. yang mr hubby beli tuh tak bukak lagi kotak dia.. tuh yang sebenarnya nak tahu..brand mahal ni lasting ker?

      • tak sure lah kak intan,tp saya botol pureen, puting NUK..tu jer puting yg Aleeya berkenan..nasib baik boleh jer masuk dgn botol tu.

  2. comel gak btl susu nie tp saya tak penah dgr brand nie..kyra dari bb sampai skrg brand Avent je 🙂

  3. MAM.. dulu, kini dan tak tahulah selamanya ke tidak… hehehehe….

  4. untuk storage,bpa free jenama pureen pun ada,jingle jungle,tp utk feeding ana pki Dr Brown…tp sama jer harganya..mahal gak, tp itu jer bottle yg anak ana mau, tp masa expo last year harganya murah…

  5. rasanya pureen yg termurah kot kak..

  6. Baby Nadra Mama

    saya rase avent and MAM sesuai utk kebykkan baby… dulu farissa pernah pakai first years tp sebab nk cuci puting dia susah sgt so tukar ke avent.. 🙂

  7. salutations from over the ocean. Great blog I shall return for more.

Leave a Reply

