Just boleh makan….

Ni lah sekarang lauk aku sekarang….telur goreng+ikan bilis goreng with nasi panas and kicap. Berkhasiat tak menu aku ni? Huhuhuhu, sekarang selera aku begitu teruk sangat! aku tak boleh bau ayam and daging…macam mual sangat…sesangat! Aku rasa kali ini, mmg banyak flat sangat berbanding aku mengandungkan ecah…langsung takde pantang! kali ni, mmg aku jadi begitu pemalas and asal petang jek aku dah terus flat.

Mommies..ada tak suggestion multivitamin yang leh aku amik….yes, acid folic tuh mmg aku amik..but the others? sekarang ni pun aku ada amik kismis…nak ilangkan mual2 yang ada..

NotaKaki : Ya Allah, permudahkan la sepanjang aku mengandung kali ini…

15 responses to “Just boleh makan….

  1. mkn gak kurma..arin waktu pregnant yg 2nd, lauk cam gambar kat atas la yang paling meneyelerakan dan bertambah2 makan

  2. kak maria… saya dulu pun masa preggy kan assyura pun teruk alahan nye… satu hari saya cuma boleh makan 4 keping biskut weetameal (Jacob) je… turun giler2 berat badan… 😦 memang besar dugaan org mengandung ni kan… sabar ye kak… akak banyakkan makan buah2an utk tambahkan tenaga… insyaAllah 🙂

  3. yups..samolah kito ms mula2 peknen pon lauk tu je yg rasa leh telan…tp kita x leh telan nasi …kena wat nasik lembik2 cam bubur tu le plaks baru leh layann ngan ikn bilis + kicap…

  4. time sy dulu..asik nk minum peel fresh oranges..mmg dlm peti ais tu nk selalu ade..:)

  5. waaaahh… telur goreng tu nampak sangat sedap… kecur airliur i…

  6. huu..nmpaknye sy ni tertinggal basla..baru tau si ecah bakal jadik kakak..hehehe..many2 congrats yek!!

  7. wah, lain mcm selera nyer ni, tak pe janji makan, kuikuikui

  8. sah bby boy hehe…sbb i ngandungkn aqeel gitula gayanye..suma xselera..ayam mmg xde list lgsg..mmg ble mkn…ikan je bole

    sdp dh tu lauk mcm tu mkn pns2 ehe

  9. baby healthy punya insyallah… event mat salleh yg drinking pun anak sihat.. apatah lagik kite yg islam makan makanan yg dibenarkan Allah..

  10. alahai siannye..sy dulu ms peknen 8 bln baru leh telan ayam..
    kat website2 now bnyak citer psl vtamin peknen nih..cek out here http://anakkuwiraku.blogspot.com..

  11. heheheh, bg saya mcm tu pun dah cukup menyelerakan.

  12. telo masak kicap mak mertua akak sgt sedap tau… akak cuba tiru tapi tak jadi……… tgk ni teringat pulak telo tu, sedaaaaaaaaappp…

    intan, semoga kurang sket ye loya2 tu… sian intan nanti takde tenaga..

  13. eh.. apsal ber akak2 plak ni… wakakakaka… tersasul plak sbb tgh chat dgn teman sekerja.. heuheuheuheu

  14. lauk yang sama i hadap masa preg kan wafiq dulu. ikan ayam semua geli hehehehe. btw u nk try tak nutrifresh. sgt baik utk u dan baby. ramai yg dah try. then leh bagi pada ecah jugak. berminat email me ek….

  15. alahai ciannyee…skang dh brapa wks ek?
    ntah2 bby boy kot sbb tu jd malas 😛
    pndai2 wat teori…take care kak!

Leave a Reply

