Exora vs Alza

VS

NotaKaki : Korang rasa yang mana paling besh? Dua2 sama..Made in Malaysia, and both claims as MPV…but rasanya mana yang paling value + ok la dari segi Quality…kita tgk apa kata survey nanti yer. sebab apa aku tanya…ada lah..

22 responses to “Exora vs Alza

  1. setelah ditimbang kati…. pada pendapat saya ALZA lagik berbaloi2!!

  2. arin rasa , kalau diberi peluang..arin vote exora.sbb dari segi cc nya dan muatan nya.

  3. saya pilih alza.

    sbbnya??

    sy suka produk keluaran perodua. jarang ke bengkel.

  4. hai maria,salam aidil adha..
    btw dh buat choice blom btween alza & exora.. ;p

  5. i choose alza..
    exora tu mmg bsr tp cc kecik…mcm xkena jer…
    kalo alza okla, body sesuai ngn cc…

  6. alza … tapi tepuk dada tanya selera. Asal sesuai dengan jiwa raga yg nak memandu …
    Errr … apa kata join kontes Berani Hidup Untuk Gagal. RM5 sudah pasti. Mungkin banyak $$$$ lagi menanti … Jom!

  7. Alza VS Exzora….sebenarnya ikut selera masing2…tp bagi pendapat saya..syok lagi bawak ALZA…dah test drive kedua2nya….EXZORA memang besar dan selesa…tapi performance lembap….kalau ALZA transform dari Toyota dah tentu good performance…

  8. sya sokong alza..setakat ni sya suka keta made by perodua..mmg takde big problem since beli dr thn 2005…

  9. Exora the best. Kete2 perodua ni klu nak drive dlm sejam dan city ok la.. Exora ni MPV. Alza, bukan MPV. dia kete yg nmpk mcm MPV..ala mcm pondan gak la..lelaki nmpk mcm pompuan.
    Exora sesuai utk sume org.Dewasa, kanak2, hobbit.
    Alza seat depan dewasa. Belakang utk kanak2 dan hobbit sahaja.
    Barang lak, Exora blh bawak byk barang.
    Alza, bawak 2-3 beg dah tak muat.

  10. sy pilih EXORA…sbb dah beli…hahaha…tp sebelum beli…dua2 dah test drive….

    kalau nk cari MPV/family car…go for EXORA….sbb future nye planning…. kalau beli Alza….sempit n tk selesa…

    kalau nk nmpk sporty,spacious dan confortable…go for EXORA…nnt kalau beli Alza, bile family dah bertambah, mula pikir nk tukar kete yg besar dan luas skit….pada masa tuh baru korang tau yg EXORA memang berbaloi…hahaha…

    apa2 pun….korang punye income…korang punye budget…and korang punye masalah….sendiri mau ingat la….aku sekadar berkongsi pendapat jer….

    p/s; tengah planning nk tambah accessories for my EXORA…..kasi gempak lagi…huhu…

  11. Alza sekali tengok mcm kete mayat… baru je decide beli exora for its space… luas… bawak anak2 sekali ke showroom… tengok livina anak2 kate belakang sempit…blower tak sampai belakang… alza lagi la sempit… livina overprice… sudahnya majority voted for exora…baru 3 hari dpt kete terus panjat genting dengaN anak 3 org… wife and kedua mentua… ok je panjat bukit…

  12. ermm.. pada aku batter keta exora from keta alza..
    aku keluar kereta exora dan member aku keluar kereta alza.. tak sampai 4 bulan kawan aku keluar kereta alza dah ada problem air cond.. lagi 1 exora air cond ada sampai belakang tak macam alza.. boleh kata keta alza nie belum sampai tahap klimaks lagi.. korang tak caya korang test la.. selamat mencuba..

  13. memang betul exora bebaloi,dgn keluasannya,rekabentuk&puas hatilah banding dgn alza,sempit tempat duduk blkg & brg.exora di tambah bodykit laaaaagi cantik.

  14. tengok keperluanlah, kalau banyak dalam town, anak satu dua je dan sesekali je keluarga nak tumpang,alza lebih baik dari segi minyak dan sonang parking tapi kalu selalu guna highway(jalan jauh), bawak banyak barang, anak ramai, exora better. mcm aku anak satu jer, one on the way. aku dah lama tak masuk highway so aku akan stick to alza

  15. kita pilih MPV sebab nk keluasan , keselesaan , jimat minyak ,boleh jalan jaoh…semestinya Proton Exora yang terbaik dalam kelasnya….setakat engin under power tuh boleh modified maa…

  16. ada sape2 boleh bg maklumat….exora ada x bunyi pelik2 bila bawak? macam bunyi dashbooard ke… apa ke….

  17. Takdelah bunyi pelik2. Yang tau Alza memang aircond dia ada bunyi trek tek tek. Exora ni bukan underpower, cuma pickup je kurang. Kalau masuk hiway boleh habis meter 180km/h cecah.

  18. BELI APA PUN SAMA JER.KALAU NAK LUAS BELI BAS LAH.TAPI APA PUN AKU TETAP EXORA.SEBAB BARU SEBULAN PAKAI OK JUGAK STU KELUARGA DPT NAIK WALAUPUN ANAK AKU SORANG TAPI NAK PAKAI MPV PUNYA PASAL AKU PUN BELASAH AJERLAH..

  19. Aku vote exora.Dh compare exora & alza.Kelebihan byk exora.

  20. bg aku alza adalah terbaik berbanding exora.. dah la rupa buruk enjin lembab cam kura2.. proton banyak problem bro,dua dua model ni aku dah pakai lama.. technology n quality perodua terbaik walupun copy right jepun..

  21. Semuanya depends on your needs n budget.Kalau nak family car,selalu blk kg,Exora berbaloi…tp kalau fmly x ramai, Alza dah ok.sesuai as city car,ada style.Fuel consumption pun ok..Exora tu nampak sgt mcm anak ramai…haha..jgn mara..

Leave a Reply

