From Guangzhou….with love! (Part 1)

Alhamdulilah….flight CZ351 aku selamat mendarat ke Lapangan Terbang Changi dalam pukul 11.15 malam, pada malam 17 Dis 2008. Alhamdulilah gak, diberikan peluang keatas aku, merasai pengalaman di Negara orang, dan di layan bak orang2 penting kat negeri Johor, walaupun watak aku, tak berapa penting sangat la… kuikuikuikuikuikui..

1ST DAY ( 14 DECEMBER 2008 )

Seawal 3pagi aku dah kena bangun…letih nya yang amat..bukan apa, dah lah semalam nya setengah hari dekat pejabat. nasib baik hubby temankan. sebab? kena siapkan buku aturcara utk delegates yang bersaiz tapak tangan…punya la juling mata den nak mengedit! takpe…new experience..bak kata hubby aku, kerja kena ikhlas..mesti ada ganjaran…iye..harus aku benam dalam ati…pulak tuh, bangun awal..sebab nak masuk spore by 4am. excited? ada…tapi rasanya ngantuk+letih dah kuasai separuh dari minda…sian ecah, pagi2 dah kena ikut ayah, hantar ibu…she’s very good gurl…sayu sangat nak tinggal ecah and ayah ecah…just msg2 jek, sebab nak call..mmg mahal..

So dah check in dekat lounge SIA as we all get business class flight ticket, masa ni la boleh rest+breakfast+surf2 net. Around 7am…kami dah masuk dalam CZ352 (China Southern Airlines). masa ni la berkenalan ngan delegates… Flight amik masa 3jam 45 minit. So, 2 jam pertama…mmg aku tido…ngantuk sangat, ya allah, tak tahan sangat. Bangun2 jek, terus request dekat stewardess..nak makan…sebab lapo..kuikuikikuikui..buruk perangai nya pn intanmaria.

We all sampai GuangZhou Baiyun Airport, China dalam pukul 11.05 pagi. Macam tak caya, aku dah sampai China! Masa ni..really teruja…and really COOL! suhu kat sini, mmg sejuk..dalam 7 to 8 celcius. menggigil gak aku…iyalah, even kat office pun dah tawaf…nak ilangkan sejuk..ini kan lagi suhu azali dah sejuk…tapi, kena control…nanti nampak sangat aku ni org jakun berkulit cerah..hahhahahahahahahahahahaha…

Dari aiport ke Ritz Carlton Guangzhou, China memakan masa 45 minit! Sampai2 jek dalam bilik…aku nangis? why? tiba2 teringatkan famili kat malaysia. bestnya, if aku dapat angkut semua datang and nginap dalam bilik ni!!! Bilik ni terlalu mewah and besar untuk aku seorang..diulang sekali lagi…untuk aku seorang!!!

Aku ada snap2 picture bilik..untuk kenangan abadi aku..

After dah kemas2 skit bilik..we all kuar lunch dekat Beijing Road. Kat sini ada restaurant mamak. Jangan tak caya k, kitaorg makan kari, roti canai and teh tarik dekat Negara China. And the owner, Encik Rahman….he’s malaysian…from kulim, and can speak chinese..korang biler dengar dia cakap…macam citer hindustan translate china..jahat kan aku!!!

After dah makan2…kitaorg dok pusing2 dekat Beijing Street ni. Ramainya umat manusia. Dengan sejuk..new experience for me. lagipun, diaorg semua tgh sale baju2 sejuk. lawa2 gak..nyesal lak beli kot kat malaysia. if tau..beli jek kat sini. dari segi currency, 100 yuan is equal to RM 55.55. untung kan! aku ada lah gak bergambar..buat kenangan. jangan kata tak bergambar.

Dalam pukul 7malam, kami dah ke dinner. Treats by Manager of Co Titan. Kat sini, 7 malam jek dah macam pukul 8 malam…even masa sama kat malaysia. Kat sini balun chinese food..banyak mushroom, sup2…ikan2..nasi…tarak… kuikuikuikuikui….makan lauk jek la intan… kitaorg dinner sampai pukul 9 malam.

Sampai2 jek bilik..aku tgk, tepi katil..staff hotel dah sediakan selipar bilik, dah tepuk2 kan bantal, dah sediakan air minum utk aku…and dah masakkan air, if aku nak buat air panas…fuh…mmg 6star nya hotel ni…masa ni berjurai gak air mata…teringatkan famili kat msia…bestnya if ada diaorg…leh jakun sesama…. =(. Time to sleep…..Next Journey…to be Continued…

(p/s : pic..nanti aku upload ye =P )

One response to “From Guangzhou….with love! (Part 1)

  1. Huar..huar…huar…
    boleh jakun sesama!

    Kelako la statement ko!

Leave a Reply

